Wednesday, September 15, 2010

Gulai Usus Lembu


Pagi tadi saya ke pasar Seksyen 6 untuk membeli stok barang basah. Sebenarnya malam semalam saya dan suami keluar untuk mencari makan malam. Puas jugalah pusing sana pusing sini mencari kedai makan, kebanyakannya masih belum beroperasi. Akhir sekali pergi makan di Restoren Ani Sup Utara, itu pun kena tunggu punyalah lama sebab ramai pelanggan tapi pekerja ada 2,3 orang je. Jadi hari ni kena masak sendiri.

Menu pertama ialah Gulai Usus Lembu. Dulu dulu saya tak berapa makan organ dalaman lembu ni tapi bila my husband dah suka dan saya kena masak, lama lama tekak ni boleh terima juga.


 Menu kedua ialah Ikan Bawal Masak Masam Manis Ala Kadar. 


Yang ini pula ialah penyedap makan malam ni, petai rebus cicah air asam. Mula mula plan nak tumbuk sambal belacan tapi tiba tiba jadi malas pulak. So saya buat air asam je lah... Esok cuti, so takpelah kalau makan petai malam ni kan.....

2 comments :

geraugebang said...

bestnyerrrr usus tu...makin tinggilah kolesterol kak gerau kalau makan ni...

Selamat Hari Raya

Kengkawan said...

saya makan organ dalaman masa hari raya haji je selalunya... lepas korban.. tapi mmg best la...