Monday, February 17, 2014

Masak Lemak Ikan dan Telur Ikan


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Hari ini saya nak buat tayangan menu makan tengahari saya semalam. Hari tu saya ke pasar, nampak telur ikan dan terasa macam nak makan pula. Agak lama juga tak masak, tapi masa tu belum pasti nak masak apa. Yang penting, beli dulu kemudian baru fikirkan menu apa yang sesuai.

Fikir punya fikir, akhirnya saya buat masak lemak sekali dengan ikan merah yang saya beli cuma sepotong. Memandangkan tiada sayur yang ada utk dicampur sekali, saya cuma masukkan buah tomato dan cili hijau. Ala masak ala ala dalam kecemasan gitu kan... Ikut apa yang ada saja di dapur.



Tapi telur ikan sedap juga kalau sekadar digoreng begitu saja. 


3 comments :

Gee® said...

Bestnya telur ikan... nyum2x

Pok Li said...

Terliurrrrr

fazianbatrisyia said...

sy suka sgt telur ikan. skrg ni anak pun dah mula suka...berebut la Nampak gayanya...