Monday, December 21, 2015

Pumpkin Kaya



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Selamat hari Isnin....
Selamat memulakan tugas, tak kira yang rasmi atau tidak. Bila sebut hari Isnin, mulalah lemah semangat je kan, maklum la seronok bermalas malasan di rumah. Itu saya je lah, orang lain mesti banyak aktiviti yang hendak dilakukan.

Sedih bila baca berita tentang kehilangan 5 sekeluarga akibat lemas. Kesian pada anak kecil yang hilang seluruh ahli keluarga dalam sekelip mata. Bagaimana agaknya dia hendak meghadapi hari hari mendatang. Semoga Allah swt memudahkan segalanya untuk beliau. Memang ajal maut di tangan Tuhan, harap ibu bapa lebih berhati hati semasa membawa keluarga bercuti terutama di kawasan air terjun atau pantai. Bukanlah bermaksud jika kita lebih berhati hati boleh mengatasi kehendakNya, cuma ia satu usaha.

Maaf pagi lagi dah sedikit emosi.



Resepi kaya labu ini saya ambil dari blog Bake with Paws. Kebetulan ada sebiji labu yang dah seminggu setia menunggu di atas meja. Masa beli tu rasanya macam ada planning nak buat benda lain tapi terlupa. Maklum lah faktor usia.

Saya hanya buat 1/2 biji labu so masih ada berbaki. Nantilah fikir apa yang hendak dimasak. Kalau buat pengat sudah selalu sangat. Kuih koci labu juga rasanya sudah pernah dicuba.

Sementara nak cari idea, apakata kita sarapan roti cicah kaya labu....





No comments :