Monday, May 3, 2010

Red Wine Vinegar


picture credit to him

Kalau kita ke pasaraya, sure kita akan ternampak red wine vinegar ni kat bahagian sos, atau barangan dalam botol. Lagi satu ialah, Balsamic Vinegar.

Sebenarnya saya nak tanya pada sesiapa yang tahu samada barangan ni halal atau tidak. Maaflah kalau soalan saya ni "soalan bodoh", biar tanya saolan bodoh dari jadi bodoh selamanya. Saya ada terbaca satu artikel yang mengatakan red wine vinegar is derived from grapes same as red wine only without the alcohol. Saya dah belek belek botol tu tapi confirm takde logo halal, so pada sesiapa yg tahu dan ada pendapat bolehlah share dengan saya ye..

2 comments :

Rohana said...

Emm..saya bukan arif pasal hukum ni. Tapi drp namanya `Red Wine`..rasa was2 gak. Better tak payah makan kalau was2. Allahuwaklam.

kucingorengemok said...

kalau tak salah, bila dah bertukar jadi cuka dia jadi halal tapi pertukaran tu mesti proses asli bukan diletak ubat... wallahualam