Saturday, August 21, 2010

Kuih Raya!!!

Dah buat kuih raya? Mesti ramai yang dah mula buat kuih raya kan... Saya? hehehehe.....rasa rasanya 100% kuih tunjuk je. My husband dah sound awal awal lagi bila saya bagi hints nak buat kuih sendiri. Katanya, nak masak pun tak cukup masa, masih ada hati nak buat biskut raya. Ermmm...memang tak bagi semangat langsung dia ni tau. Baru nak tunjuk bakat.

Kuih ni bukan saya beli apatah lagi buat sendiri...Semalam ada seorang customer saya datang ke kedai, ambil barang yang dia order, then kitaorang sembang sembang la. Maklumlah dua dua peramah sangat kan, lepas tu dia dah keluar nak balik, tiba tiba dia masuk balik dalam kedai saya. Rupa rupanya dia bagi kuih yang dia buat. Dia memang ambil tempahan kuih raya, saya tanya berapa harganya, tapi dia kata bagi saya rasa. Alhamdulillah rezeki di bulan Ramadhan. Sedap tau kuih ni, dah hampir separuh saya makan. Ada juga saya tanya, masih ambil tempahan ke? Kata akak ni, dah tutup sebab dia takut tak sempat nak deliver. Banyak sangat order yang dia terima. Next year kena order awal la nampaknya....

2 comments :

HaSue said...

salam kak...tak buat biskut utk raya,testing buat biskut utk makan sendiri pun jadi laa ek kak..hehe.. baik ati laa kwn akak bg rasa biskut tu..rezeki2

ijan said...

Salam Kak Hazila,
Tahun ni kite pun tak tau sempat buat kuih raya ke tidak. Kalau tak makan je lah biskut2 digestive tu.ehehhe