Saturday, August 21, 2010

Menu Ramadhan ke 11

Masak Lemak Kurau Masin & Nenas

Salam buat semua tetamu yang bertandang ke dapur saya, maaflah dah 2 hari tak update blog. Agak sibuk sikit kebelakangan ni. Lauk ikan masak kicap tu pun dah basi , ye tak? Nak buat macam mana, saya ni bekerja, jadi kadang kala masa tak cukup nak buat itu dan ini. Jadi kena buat apa yang penting dulu.

Satay

Antara menu berbuka hari ni, Masak Lemak Kurau Masin & Nenas, Satay, Young Tau Foo dan Mango Lassi. Tapi bukanlah saya masak semua ni, main tunjuk je kecuali Mango Lassi tu saya buat sendiri. Hari ni dan esok Ahad pun saya kena kerja. Nak kena siapkan kerja kerja yang melambak lambak ni.

Yong Tau Foo

Saya tengok ramai orang dah start shopping untuk hari raya, maklumlah minggu depan cuti agak panjang, Nuzul Quran dan bersambung dengan Hari Merdeka. Mungkin ramai yang ambil kesempatan membeli belah untuk bawa pulang ke kampung. Yelah kan, mana yang tahun ni giliran rumah mertua, mungkin masa cuti inilah nak balik rumah sendiri dulu ataupun sebaliknya. Ermmm... saya sepatutnya giliran balik ke kampung suami tapi sebabkan my MIL dah passed away, my husband ajak balik rumah saya dulu. Then mungkin balik Perlis pulak.

Mango Lassi

Dah lama tak buat Mango Lassi, kena pulak ada Greek Yogurt, memang superb especially kalau mangga yang kita gunakan tu memang manis. Tak percaya? Cubalah...

1 comment :

ijan said...

Sedapnya satay dengan yong tau fu... dua dua teringin nak makan ni...