Monday, December 9, 2013

Pulut Serunding Kelapa Udang Kering




Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Alhamdulillah hari ni cuaca agak panas di Shah Alam, sempatlah kering kain yang dijemuran. Ahli keluarga tidak ramai jadi tidaklah begitu risau pasal kain yang tak sempat kering.

Harap sang mentari akan bersinar dengan garangnya di Pantai Timur especially di kawasan yang dilanda banjir yang teruk. Semoga mangsa mangsa banjir dapat pulang semula ke rumah masing masing.

Setiap hari mesti call my parents tanyakan keaadaan mereka, walaupun air tidak masuk ke dalam rumah tetapi kebanyakkan jalan terputus hubungan dan agak sukar  untuk mendapatkan bahan basah. My husband suruh mereka berpindah ke rumah kami sementara menunggu keaadan pulih tetapi biasalah orang tua, risau meninggalkan rumah mereka.. Selagi boleh bertahan, mereka akan bertahan.



Actually saya buat pulut serunding kelapa ni pada hari Jumaat lepas, tiada berkesempatan untuk update dalam blog. Resepi serunding kelapa udang kering ni saya ambil dari blog CMG.

Ingatkan nak buat cucur badak, tapi rasa macam malas pula. Tapi serunding kelapa ini masi ada berbaki, kalau mood rajin nanti boleh juga buat cucur badak.



Kalau rajin nanti saya salin semula resepi Serunding kelapa udang kering ni, kalau tidak bolehlah intai kat blog CMG.




5 comments :

Sweet red cherry said...

salam..

em, Nampak best dan sedap la..

zila norazila said...

Moga mngsa bnjir smunya slmat kak..sedapnnye kak..

Zura said...

mmg kompom sedap sgt nih.. terliur nyer !!!

sudipVSsenduk said...

kalau buat ni, pasti saya golek-golekkan pada serunding sampai tak nampak pulut.. best!

Anonymous said...

sedap nmpk nya tak penah buat...selalu kita beli jer...