Sunday, January 9, 2011

Kerabu Mangga

Dalam malas malas nak masak pun masih sempat buat kerabu mangga. Beli buah mangga dah lama tangguh nak buat saja. Kadang kala dah bawa keluar buah mangga dari peti ais, bila fikir fikir balik takde mood nak makan kerabu, saya simpan balik. Tapi malam ni ada sedikit kerajinan, terus saya buat takut nanti buah ni jadi lembik, dah tak sesuai buat kerabu lagi.

Oh ya, ada beberapa pengunjung blog ni bertanyakan jenis kamera yang saya gunakan. Saya gunakan kamera CANON EOS 500D. Saya ada lens CANON 50mm, TAMRON 70-300mm dan yang latest ialah TAMRON 18-200 mm.

5 comments :

Unknown said...

wah sedap ni...my fav ni kalau mkn sure mkn bertambah nasi ni..hehe

Azlita Aziz said...

salam kenal....
baru singgah dapur awak... bestnyer... sedap2 resepi... actually kerabu mangga mmg fav family ita... terliur aje tengok....

nOOrsha said...

kerabu mangga memg mantop...lg mantop klo akak ks sy semangkuk..hehehe...

esh said...

waaa..bnyk lens dia. seronoknyaaa...
i baru nak berkira2 nak beli tamron 18-50mm... ada tips? =)

kerabu mangga kat flying chillies not bad. but i bet yg masak sendiri kat gambar ni lagi enak ....hehe

baby car seat safety ratings said...

mantap-mantap nih
boleh dicoba