Tuesday, August 26, 2014

Kek Sarang Semut



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Hari ini hari terakhir bulan Syawal bagi tahun ini. InsyaAllah semoga bertemu lagi di tahun mendatang.

Agak lama juga tidak menggodek godek di dapur. Ada beberapa bahan yang terpaksa dibuang memandangkan sudah tamat tempoh. Maklumlah masa membeli tu tak ingat dunia, main capai saja tapi tak terbuat juga akhirnya.

Entah kenapa semalam terasa nak membuat kek sarang semut atau kek gula hangus. Cari cari resepi yang tidak memerlukan masa yang lama untuk memeram adunan. Selalunya resepi akan mengatakan gunakan api bawah saja, tetapi memandangkan oven cap ayam saya tu tak ada fungsi api atas atau bawah sahaja, terpaksalah gunakan apa yang ada.

Pembentukan "sarang" atau lubang lubang kecil tu tidak berapa menjadi seperti yang sepatutnya. Tetapi bolehlah daripada tak jadi langsung. Masih nampak seperti Kek Gula Hangus.
 

4 comments :

Rosdi Eunos said...

tapi sarangnya nampak juga ...hehe ..
makan kek ni ngan kopi 'o' mau berkeping keping habis.

Irz Zack said...

teringat dulu kakak kita tipu cakap kek ni hitam sebab mak bubuh kicap. lama jugak percaya. huhuh tak sangka gula hangus yang sebab kek ni gelap. hehehe teringat dulu2 memang kelakar.

Liza said...

ok la tu, nmpak jugak sarang dia tu..liza pun suka kek ni, sedapp

Ania said...

Salam kenal. Saya baru menemukan blongnya, keren dan enak;)! Saya lihat bahwa Anda upload banyak foto makanannya. Apa Anda mau mengembangkan blognya lagi?
Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Kami tidak terhapus filenya dengan waktu batas. Tolong coba servis kami tanpa registrasi dan tolong kasih tahu pendapatannya.

Jika ada pertanyaan hubungi saya aja (dewi.aja@kumpulbagi.com).