Tuesday, February 18, 2014

Cheesy Brownies with Walnut




Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Hari ini saya buat tayangan amal brownies yang enak dengan rasa keju dan crunchy walnut. Rasa macam buat advertisement la pula kan... Bukan apa dah 2 hari ada krew penggambaran yang berkampung berdekatan office saya ni. Sibuk buat penggambaran. Tapi jangan tanya cerita apa dan siapa pelakonnya, Tak Kuasa ahkak nak pergi tengok ye....

Kawasan ni memang selalu dijadikan penggambaran drama atau filem. So ramai juga ler pelakon terkenal atau yang suam suam kuku berulang alik kat sini.

Okay berbalik pada gambar kat atas ye kawan kawan..... Actually ada kawan FB yang kebetulan kawan masa sekolah MGS dolu dolu la kan, dia berhenti kerja dari Telekom dan menjadi housewife.Walaupun gaji ribu riban kata orang sekarang ni, tapi kepentingan anak anak perlu diutamakan dulu. So dia buat bisness kecil kecilan sambil mengisi masa yang terluang, membuat premix dan dijual kepada kawan kawan.

Sesekali dia ada la main teka teka kat FB, just for fun dan sebagai cara untuk mempromosikan premix beliau. Ada suatu pagi yg indah tu ahkak suka suka teka dan yayyyyyy ahkak betul. So dia bagi la premix utk buat brownies. Sebenarnya dah hampir sebulan tapi terpaksa ditangguhkan sebab rumah tengah diubahsuai.

Seperti biasa, ahkak memandai tambah cream cheese dalam adunan brownies tu.

 

2 comments :

fazianbatrisyia said...

aduhhh, mcm terasa2 kesedapan brownis tu. kalau ada resepi nak gak try

hazila said...

fazian,

takde resepi sebab saya guna premix so basically masukkan butter, telur, vanilla dan premix. Then bakar. InsyaAllah bila saya cuba dari awal baru letak resepi.