Wednesday, December 5, 2012

Mee Sup Bebola Daging


Salam dan Selamat Pagi

Masih dilanda kemalasan dan kepenatan yang tidak dapat dielakkan. Penat melayan kerenah anak anak saudara dan penat bila lihat rumah jadi lintang pukang dikerjakan oleh anak anak saudara.

Sebelum cuti sekolah hari tu, my husband dah janji dengan anak anak saudara untuk bawa mereka bercuti ke Cameron Highland masa cuti sekolah bulan Disember ini. So bila dah mula cuti persekolahan, masing masing asyik telefon dan menuntut janji. Tapi bila mengenangkan cuaca yang hujan seharian membuatkan kami teragak agak samada untuk pergi atau mencari destinasi yang lain.

Tapi bila melihat ramai kawan kawan saya yang pergi ke Cameron Highland dan tiada masalah yang besar, so kami meneruskan rancangan asal. Hujan renyai petang sabtu tapi kami basah kuyup semasa berjalan di Pasar Malam Brinchang.  Mula mula hujan, masing masing berteduh di bawah payung penjaja. Lama kelamaan, masing masing berjalan di dalam hujan seolah olah kalis air hujan. Apalagi, menggeletar kesejukanlah jawabnya.

Tak banyak barang yang saya beli sebab belajar dari pengalaman. Memang kalau nampak bagai nak beli segalanya tapi akhirnya masuk dalam tong sampah. Hanya sekadar membawa keluarga berjalan jalan.


Memandangkan my husband tak mahu makan nasi, saya hanya masak mee sup bebola daging yang simple. Masak hanya cukup untuk 2 orang makan.


7 comments :

Gee® said...

Wow! terlior bebola daging.... k.gee pon bercadang nk ke Cameron weekend ni... dh lama janji dgn anak2 tak tertunai lagi...

Sue @ Nenie said...

Salam..emm sedap sup ni..saya pun suke, selalu gak buat utk anak2 tapi biasa guna bebola daging... instantlah..Rasa ala-ala makan bakso pun ada...

Suria Amanda said...

walaupun simple tp tetap menggoda tekak SA

eyeyou said...

yg simple tu yg sgt sodapppp...

Mori Said said...

Salam hazila... tergoda tengok sup nie... memang favourite kita pun..

zila norazila said...

salam kak zila
aritu kita pun nk ke cameron tp hujan lebat jew time tue..trus cancelled balik johor trus..
pic akk nampak jelas ..mcm btl2 kt depan mata tau..laparr:)

ummiaisyah said...

ujan jugak kt cameron ye? takpe la...dpt gak jenjalan...sy ni cuti sekolah nk abis dah pon tak keluo lg dr t.i ni...