Tuesday, April 5, 2011

Kerabu Jantung Pisang

Dah agak lama tak buat kerabu.....

Malam ni terasa macam nak makan kerabu, masa sebelum balik tadi saya singgah pasaraya, ternampak jantung pisang. Itupun ada satu saja, tiada pilihan jadi saya ambil sajalah. Nasib baik saiznya tidaklah besar sangat.

Bahan bahan
1 jantung pisang - direbus dan dihiris
1 biji cili merah *
2 biji cili padi *
3 ulas bawang merah *
1 cm lengkuas *
1 cm belacan *
1/2 sudu kecil gula *
1 sudu kecil jus limau
Garam
1 sudu makan kerisek

Cara cara
1. Kisar bahan bertanda * hingga hancur.
2. Masukkan jantung pisang yang telah dihiris tadi ke dalam mangkuk, masukkan juga bahan yang telah dikisar tadi.
3. Kemudian masukkan jus limau, kerisek dan perasakan dengan garam.

4 comments :

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sedapnyer lama x makan jantung pisang kt jpn xder la plak....uwaaaa

hazila said...

Siannya dia. Saya pun bukannya selalu makan, setahun 2,3 kali je.

Sally said...

look delicious..resepinya ada tak?

Chik Mimi said...

cik kak kite teringin nak makan kerabu pucuk paku letak perut tpkan kite tak pernah buat kerabu huwaaa mcm susah je dulu2 tau makan je yg buat mak kite ,mai ler cik kak buatkan utk kita