Sunday, September 26, 2010

Avocado & Jack fruit in Fresh Milk


Saya suka betul dengan buah avocado ni, cuma kadang kala harganya agak mahal menyebabkan berfikir 2,3 kali kalau nak beli banyak banyak. Tapi semalam, saya pergi Giant ada buah avocado yang harganya jauh lebih murah dari kebiasaannya. Apa lagi, lupa diri la sekejap. Siap ambil sampai 6 biji. Selain avocado, saya juga suka buah nangka. Dulu masa arwah my MIL masih ada, setiap kali saya balik kampung, dia mesti simpan buah nangka untuk saya kalau yang masak di pokok.

Tapi kat sini pun takde masalah nak makan nangka ni kan. Biasanya di Giant, Tesco atau supermarket ada menjualnya. Cuma, tak tahan sebab kalau makan nangka, angkin satu badan. Tapi sebab dah suka makan, kena tanggung sendiri la....

Malam ni saya campurkan nangka dan avocado di dalam susu segar yang sejuk. Masukkan gula sedikit biar ada rasa manis manis gitu. Lagi sejuk lagi best......

2 comments :

Jagungmanis said...

salam kak,
sama donk ya, aku pun suka avocado apalagi dg milk..
duuu... segarnyaaa....

Love2cook Malaysia said...

Hi Kak...

Last weekend ada jumpa avocado kat Tesco. Ingat nak beli, tapi mahal sgt...letak balik! Now regretting! hehehe :D

Such a refreshing dessert...;)