Friday, May 10, 2013

Bingka Ubi Kayu & Pulut Kuning


Assalammualaikum dan Selamat berhujung minggu.

Kebelakangan ni memang kurang idea nak main masak masak di dapur. Tambahan badan rasa kurang sihat jadi lagilah malas nak perah otak memikirkan apa yang hendak dimasak.

Tetapi dalam malas malas tu sempat juga buat bingka ubi kayu dan pulut kuning bersama dengan gulai ayam kampung. Itupun sebab dah lama ada orang bagi hints nak makan....


So, jamu mata sajalah ye.....


10 comments :

sudipVSsenduk said...

baru je balik beli pulut, esok nak masak pulut kuning & rendang

mama sara nur said...

Assalam
suka sgt bingka tp bab parut ubi tu dukacita sikit he hee
pulut kuning kena rendang cukup sedap ni

umi's cup cake said...

Salam Hazila,
saya memang suka makan bingka ubi kayu tapi bab parut tu lemah sikit

Bbwana adienia said...

salam..

makan pulut kuning tu memang sedap..kekadang walaupun hanya makan dengan sambal udang tetap enak..

JaSSNaNi said...

memang tengah jamu mata ni.. dah balik lunch belaka.. so ngantok ler pulak.. :)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ubi kayu dr kampong tempohari belum terusik kat rumah tu... entahkan elok entahkan dah rosak... kesuntukan masa nak mengerjakannya... buat bingka atau pengat pun sedap juga kan.. harap2 rajinlah weekend ni..

fazianbatrisyia said...

sedapnya...sy minat kuih tu...pulut kuning pun emmmm...yummy

adda syuhada said...

uuwaaaaaa lamanya tak makan bingka ubi..

Rohah said...

Kita pun dah lama sgt x mkn bingka, yg bertambah selera bila tgk pulut kuning kat bawahnya tu..

Amie said...

Sedapnya bingka ubi kayu... dua hari lepas kita nak buat bingka ubi kayu, suami beli ubi belum terusik, bila kupas sepotong je yang elok, yang lain dah masuk angin... adeeehh hampanya hati nak makan bingka! Nampak bingka ubi kayu di sini rasa bersemangat nak cari ubi kayu...