Wednesday, February 26, 2014

Strawberry Smoothies



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Semalam sepupu suami singgah hantar buah strawberry, kebetulan mereka datang dari Perlis ke KL untuk seminar dan singgah di Cameron Highland. Asalnya ada 2 packet tapi sebelum sampai rumah, 1 packet dah selamat masuk perut dulu.....





My husband termasuk dalam golongan orang yang tidak begitu menggemari buah Strawberry jadi secara automatiknya buah tu saya yang punya.... Memandangkan hanya tinggal 1 packet, saya buat keputusan untuk membuat strawberry smoothies versi yang kurang sihat. Yelah.... siap letak whipped cream lagi tu.. plus the chocoloate sauce.



Nikmat sungguh bila menyedut minuman sejuk di petang hari selepas penat seharian di tempat kerja. Walaupun cuaca agak panas diluar, masih menikmati tiupan angin sepoi sepoi bahasa... rasa seperti di tepian pantai pula.






5 comments :

Rosdi Eunos said...

Haha.. best ya dapat hak mutlak atas strawberry tu... saya pun tak berapa gemar strawberry.. melainkan yang kering dan di salut gula. Tapi kalau anak2 buah saya nampak strawberry smoothies tu, rasanya tak sempat hidang dah habis. Tapi kalau GT Frappe tu harus saya cuba. Sebab kat rumah saya ni memang tak pernah lekang dari Green Tea & Green Tea with Honey. Sampai swiss roll pun ada green tea juga walaupun filling dia red bean. Mengujakan.

Anonymous said...

Assalamualaikum hazila mgancam hbih kena plak cuaca pns cenggini...maunya x ckup segelas....

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

waduh waduhhh.. kita boleh bygkan betapa segarnya menyedut smoothies ittewww... musim panas skrg ni mmg heaven la sangat dpt sedut minuman sejuk mcm ni...

Sweet red cherry said...

alahai..sedapnya ni kalau dapat minum..dapat legakan tekak yang kering pada musim panas ni..

fazianbatrisyia said...

sedapnya...terasa2 kat tekak..