Saturday, December 27, 2008

Pengat Pisang Tanduk

Sebenarnya teringin nak makan goreng pisang, so semalam cari pisang kat pasar. Ternampak pisang tanduk, so nak cubalah apa rasanya buat goreng pisang ni. So pagi tadi dengan semangatnya menggoreng, tapi end up dengan tak puas hati. Sebabnya tak sedap, mungkin pisang ni takde rasa manis cam pisang awak atau pisang lain. Nasib baik beli 2 biji jer, so ptg ni cuba buat pengat pulak. Rasanya sama gak, kurang sesuai gitu.

4 comments :

Azita said...

hazila, akak paling suka dgn pisang tanduk goreng. kena pulak yg tengah mengkal tu... fuuyooo!! tapi knapa hazila x suka plak?

tsabita_351 said...

sungguh, makanan yang menggugah selera :)

hazila said...

Kak Ita, agaknya macam takde rasa gitu. Entahlah agaknya belum masak betul pisang yang saya guna tu. Sebab biasa guna pisang nangka.

tsabita_351 said...

tapi gambar sudah menarik, bayangkan rasapun sedap