Friday, September 3, 2010

Menu Malam ini


Tadi terasa nak makan pasta, rasanya agak lama juga saya tak masak spaghetti or any other pasta. Saya beli Bowtie Pasta ni rasanya sejak awal ramadhan lagi. My husband seperti biasa akan merayap di Bazar Ramadhan cari lauk dan saya cuma masak nasi je untuk dia.

Hujung minggu lepas masa saya merayap di Bazar Ramadhan, ada orang jual Frozen Food such as sosej, daging burgers dan macam macam lagi. Salah satu yang menarik perhatian saya ialah Sosej yang panjang, rasanya 2 X panjang dari sosej yang biasa dijual di pasaraya. Lagi satu kepingan daging seperti bacon dan di kenali sebagai BRISKET . Harganya boleh tahan mahal juga tapi sebab nak rasa, saya beli juga satu packet each.

Kali ni saya gunakan sos jenama San Remo, selalunya saya gunakan jenama Prego. Saja nak rasa jenama yang berbeza than bolehlah decide yang mana lagi menepati selera sendiri. Dalam sos tu saya masukkan brisket yang telah dipotong kecil dan juga fresh shiitake mushroom.

What is brisket?

Brisket is a beef cut taken from the breast section beneath the first five ribs, behind the foreshank.


Memandangkan saya masih ada stok Greek Yogurt, so malam ni saya makan yogurt dengan honey and dragon fruit. Hari tu tamak sangat, beli sampai 2 bekas. Kalau hari biasa bolehlah cepat habis, bila bulan puasa semua nak makan dalam waktu yang singkat.
Jadi moral of the story...... JANGAN TAMAK & IKUT NAFSU.

2 comments :

Deliah's Deli said...

salam zila..geram tgk dragon fruit merah menyala tu - klu lebih dessert tu lenkali pas sini sikit tau...:))

Sheida said...

salam zila..
i love pasta..!! nnt i nak carik brisket..n hv a taste!