Sunday, March 13, 2011

Ketam 3 Rasa


Salam berhujung minggu....

Cuti sekolah dah bermula, ramai yang ambil kesempatan untuk bercuti dengan keluarga tak kira Cuti Cuti Malaysia atau yang berkemampuan mungkin boleh pusing satu dunia. Paling tidak pun pulang ke kampung berjumpa datuk dan nenek. Maka ramailah datuk dan nenek yang pening kepala bila cucu dari bandar balik ke kampung, habis ayam itik yang kena kejar....

2 hari lepas dunia dikejutkan dengan Tsunami di negara Matahari Terbit, Jepun. Walaupun di landa dengan gempa bumi dan tsunami yang teruk, tapi tidaklah ramai mangsa seperti di Acheh dulu. Alhamdulillah, rakyat Malaysia di sana juga selamat. Di Pahang pula hujan tak berhenti henti hingga air naik, risau juga bila call mak di kampung dia cakap air dah naik tapi belum sampai di kawasan rumah lagi. My husband siap suruh diorang datang duduk di rumah kami, risau kalau air makin naik, nanti tak boleh keluar pula.

Berbalik pada menu di atas, agak lama juga nak pegang periuk belanga masa tak sihat tempohari. Jadi hari ni terlebih rajin la sikit. Menu pertama ialah Ketam 3 Rasa. Nanti saya update resepinya.

No comments :