Friday, June 8, 2012

Sambal Buah Kuini


Selamat berhujung minggu....

Cuti sekolah dah hampir ke penghujungnya. Masih sempat untuk bawa keluarga berjalan jalan sebelum sekolah dibuka semula. Suami saya memang tak nak kemana mana waktu cuti sekolah, sesak sangat katanya. Tapi dia memang tak suka berjalan jalan pun.....

Hari tu masa saya balik dari kampung, saya ada bawa buah kuini. Kebetulan banyak juga buah tapi tiada orang yang nak makan. Saya cuma ambil 3 biji, tapi sebab sibuk masa keluarga saya datang sampai saya terlupa. Baru perasan tadi, buah dah ada yang buruk, cuma tinggal sebiji saja yang masih elok.

So masa saya kupas buah, rupa rupanya dah tak berapa elok isinya. So nak makan saja pun tak berapa puas. Jadi terfikir nak buat sambal kuini. Then saya celur kacang bendi sebagai peneman.

Alhamdulillah dah kenyang.

11 comments :

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam dan Selamat Pagi...baru dengar aje belum tenguk gambar air liur dah melelh.....memang favourite akak

dZana said...

aslmkum hazila.. dah tiba musim kuini.. mmg sedap pekene smbl camni.. uishh droolingg

azian said...

Kalau saya ada sambal gini lagi bertambah nasi...tak boleh tahan!

kasihredha said...

tengok gambar je air liur secara automatik keluar....sedappppp
akak pun suka buat guna mangga

Shahriah Abdullah Novelis said...

komen kontot aje tapi sungguh bermakna sekali.. SEDAP!!!!

Amie said...

Hanya mampu merenung aje... sambil menahan air lur dari meleleh he he hehh

ummiaisyah said...

k zila ni mcm tau tau je kiter ni antu sambal..heheheh..mintak sikit..sy dah lama tak kelentang kelentung buat sambal...asik tapau je.
re>. apa kata k zila try resepi krim paf kak wan tu..InshaAAlah menjadi..cuma masa bakar tu agak lama.buat 1/2 adunan dulu..moga berjaya yea..

Sue @ Nenie said...

Salam..sedapnya kuini...sekarang agak susah nak jumpa buah ni

Qasey Honey said...

waduhhh kecur dibuatnye..mgoda btul samabal kuini ni...

norhanim md zain said...

Kita pun buat sambal nie..makan nasi bertambah tambah sedappppppppp nie...

sudipVSsenduk said...

kalau balik kpg nenek, sampai tak termakan kalau pokok kuini berbuah. Buat air pon sodap ni...