Sunday, May 25, 2014

Mango Lassi



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.....

2,3 hari ini tidak berkesempatan untuk bereksperimen di dapur walaupun ada beberapa resepi yang dah plan untuk dicuba. Biasalah kadang kala semua barang sudah sedia ada tapi ada saja yang menghalang. Yang paling utama tahap kerajinan. Kalau tinggi, laju je ke dapur. Tapi kalau tahap kerajinan 1 bar saja, alamatnya memang apa pun tak menjadi.




Since tiada gambar yang menarik untuk dikongsikan, saya cuma letak gambar Mango Lassi yang saya sediakan sebentar tadi. Memandangkan sekarang musim mangga. memang banyak buah mangga di pasaran. Sekarang tengah kemaruk makan Indian Mango. Dalam minggu ini sudah beberapa kali saya beli, then terfikir nak buat lassi mangga. Tapi tak terbuat pula sebab asyik makan begitu saja.

Tengahari tadi masa keluar lunch dengan my husband, singgah pasaraya nak cari Indian Mango tapi macam tak berapa masak saja, saya tukar beli mangga lain. Sebab pernah beli sebelum ini, so boleh agak rasanya yang memang manis.

Mango Lassi

Bahan bahan
1 biji isi buah mangga
2 sudu besar Greek Yogurt
2 sudu besar Organic Cane Sugar
1 1/2 cawan susu segar
1 cawan ais kiub

Cara cara
1. Masukkan semua bahan ke dalam blender, kisar hingga halus.
2. Hidangkan di dalam gelas.

 




1 comment :

Rosdi Eunos said...

Kat Jb ni pun banyak mangga.. tapi Indian manggo pernah jumpa kat cold storage jer.. harganya pulak RM16 sebijik... sebab isi dia manis dan smooth... sebijik tu sorang jer saya bantai .. housemate lain putih mata.. hehe