Wednesday, May 14, 2014

Tepung Bungkus



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....

Beberapa hari tanpa update blog. Agak sibuk dengan urusan urusan lain + malas nak masak dan ambil gambar.
Bila cuti panjang, mood nak memasak dan ambil gambar pun jatuh merudum.

Lama memendam perasaan nak buat kuih tepung bungkus. Dalam 2 minggu ini, 2 kali saya buat di rumah,itupun dalam kuantiti yang sedikit. Kali pertama, saya terleka dan terlupa masa mengukus kuih ini di dapur. Lupa nak setkan masa, leka berbual dengan my husband sambil tengok TV. Tiba tiba tersedar yang saya sedang mengukus kuih. Bila tengok, kuih semua dah kembang setaman, hampir pecah daun pisang, pembalut kuih tu.



Resepi saya ambil dari blog Bila Chah ke Dapur. Kalau sempat saya salin semula resepi.



3 comments :

sudipVSsenduk said...

alamak!! bila singgah sini baru teringat yang daun pisang saya tertinggal di rumah mak mertua.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Ya hampun
Ni fav ai kaka
Sukaaaa but la ni susah dh nk jmpa khen

Rosdi Eunos said...

tepung bungkus ni dulu mata pencarian saya masa menetap di Mersing... kalau makan masa suam suam tu memang tak cukup satu...