Friday, February 25, 2011

Menu Malam Tadi

 Masak Lemak Putih Kobis & Tempe

Walaupun masih tak sihat tapi dah jemu makan makanan luar. Dah tak tau nak beli apa, sebab kadang kala tekak orang demam ni terasa nak makan tapi takde orang jual malam malam pulak. Nak tak nak kena gagahkan diri sendiri masak juga.

Semalam saya cuma buat Masak Lemak Putih Kobis dan Tempe, campur ikan bilis sikit. Lepas tu saya buat sambal tumis sotong kering kecil, kebetulan jumpa orang jual ikan kering dari Sabah. Dia jual udang geragau kering, ikan bilis, ikan kering termasuklah sotong kering ni. sajalah beli sepaket nak rasa. Lembut sotong keringnya dan tak perlu masa lama untuk merendam dan saya tak gunakan pun bahan untuk lembutkan sotong.

Rasa macam nak makan banyak tapi tak banyak mana pun sebab tekak masih terasa perit dan pahit.

Sambal Sotong Kering

3 comments :

Sally said...

get well soon...sedap tu masak lemak dgn sambal sotong tu..

Diana @ Melley Mey said...

Moga cepat sembuh... wah sedapnye sambal sotong kering tu... terliur tgk...

Mak Qis said...

salam kenal hazila...akak tengok masak lemak putih tuh...dah dpt idea nak masak apa hari neh...erkk...tuh pn kot rajin la..kalau tak nmpak gayanya akak hentam goreng je la..
masak lemak neh mmg gu dia dgn sambal kan..sesuai dh tuh