Monday, December 19, 2011

From my lens......

 Somtam yang saya makan di Bazaar Padang Besar Perlis. Pedas gilerrrrrr, sampai lidah rasa terbakar. Tapi memang sedap.

 Sawah Padi - bersebelahan dengan rumah arwah my MIL

 Padi yang sedang menguning

 Sarung ular - perasan masa sedang membelek buah limau purut. Di kampung, sekadar nampak ular atau kulit ular menjadi perkara biasa.

 Buah Mengkudu - Sedang dikerumuni oleh sang kerengga

 Sarang Kerengga di pokok mangga

 Bunga ros kampung. Kecil tapi berbau wangi

 Yang ini saya tak tau apa namanya.....

 Buah asam jawa. Banyak sangat buahnya......

 Buah Terung Pipit/ Belanda

 Ayam Jantan ..... Mesti dia pelik sebab ada makcik dok sibuk halakan kamera ke arahnya.

 Bunga Kacang Panjang rasanya....

 Bunga Kenanga rasanya.... Dulu selalu nampak arwah nenek saya letak dalam bedak sejuk.

 Buah Pinang Merah


 Buah petai - rasanya yang berbaki selepas yang lain habis di kait untuk dijual


Pulut Ayam - Di Bazaar Padang Besar

12 comments :

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

rindu nyer kat KG biler tgk pic akak ni...seriyess cantek...mcm pangey suruh pulang ni

Chik Mimi said...

ghajen makcik duk tembak2 makin cantik

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Dulu masa akak kerja kat Kedah...makcik cleaner wajib kutip bunga kenanga dan melur untuk akak. Letak atas keyboard komputer...alahai sedapnya...harum satu bilik pula kena dengan air con..sekarang dah 11 tahun tak jumpa bunga ini sampailah liza tayangkan kat cni....absolutely gorgeous from your LENS

Liza said...

salam zila...bila tgk buah asam jawa tu mmg xblh tahan dah air liur ni...laju jer dia turun....hahahahaha

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Hazila..tak kedip2 tgk gambar yang semuanya cantik2 dan eeeeee..sempat lagi yaaa terselit gambar kulit ular..saya kalau jumpa ular, terus rasa seriau dan sejukkkk satu badan

~~zAnAfAhMi~~ said...

Wah.....kamera woman bercuti di kg, mcm2 gmbr ada ye....cantik. Saya pun di kg jg tp x berani nak turun, musim hujan.

Amie said...

tenang dan damai je datang ke sini kali ini...

kasihredha said...

sungguh puas melihat gambar2 kali ni...lagi puas kalau dapat sekali menikmati pulut ayam dan somtam itu :)

alissa aiman said...

saya suka pulut ayam *pengsan sbb lama dh xmkn sob3

blogresipi.com said...

Cantiknye gambar2 close up. :)

Zalia said...

rindunya pada pulut ayam... ayam gorengnya sungguh special kan kak zila... yummy

Siban Sawahpadi said...

saya nak minta izin ambil gambar kerengga....