Friday, June 11, 2010

Spaghetti Sambal Udang

Alahai lamanya saya tak sapu rumah ni, dah banyak habuk berterbangan di setiap ruang rumah. Kesian pada tetamu yang bertandang, tuan rumah tak ada ye..... Maaf la, tuan rumah dilanda kemalasan paling kronik di abad ini. Sungguh, saya malas yang teramat amat sangat, sepanjang minggu ni boleh dikatakan saya tak masak. Ermmmm...dah tentu tentu my husband belikan untuk dinner. Ada la sekali kot minggu ni, my husband request saya masak nasi lemak, tapi malas nak letak entry.

Tapi hari ni nak letak menu semalam, actually the previous day tu saya masak nasi lemak dengan sambal udang, so semalam masa balik rumah terasa lapar sangat. My husband pukul 9 malam baru sampai, so saya buka peti ais ada leftover sambal udang. Apa la nak buat ni, nak masak nasi, my husband tak nak makan nasi. So saya pun rebus spaghetti then campurkan sekali dengan sambal udang tu. Ehh....sedap juga. Bolehlah alas perut, memang sesuai sangat untuk orang orang yang "Terlebih Rajin" seperti saya ni.

1 comment :

cintahatiku said...

simple tapi sedap ... belum try lagi tapi dah dapat rasa kesedappannya. :-) pandai akak masak yea. admire lah ...