Sunday, December 5, 2010

Roasted Chicken, Mashed Potato with Mushroom Gravy


Ini menu tengahari tadi. Tak tau nak masak apa, sebab my husband keluar ada urusan dan balik lepas pukul 2 ptg. Sebenarnya bangun pagi pagi tadi dengan semangat yang berkobar kobar nak buat Kek Karamel. Tapi sayangnya kek keramel saya tak menjadi. Agaknya masa pukul putih telur tu tak betul betul soft peak. Sepatutnya kalau ikut resepi, adunan kek span akan terapung di atas lapisan puding, tapi adunan kek saya tenggelam la pulak. Ermmmmm daku kuciwa la juga. Takpe, nanti bila free boleh cuba lagi.

Oh....berbalik pada menu di atas, resepi boleh search kat index di sebelah. Tiba tiba saya jadi malas la pulak sebab buat kek tak menjadi. Boleh gitu?

8 comments :

Kengkawan said...

saya asyik ulang datang ke blog ni.. sbb menunya nampak cantik dan menyelerakan..

apa sangatla kek yg x menjadi... hehhe

Azian Nd said...

Tergodalah tgk roasted Chicken ni....fav akak ni...
Salam Maal Hijrah Hazila....

Hezrin Ahmad said...

sedapnya roast chic ni... wat saya lapar la pulak... kek karamel tu sedap kak... try lain x ye

hazila said...

Kengkawan,
Jemputlah datang selalu. Kalau nak makan kena la datang rumah. *wink*

hazila said...

Kak Azian,
Saya pun suka buat roasted chicken, itu yg selalu ada je...

hazila said...

Hezrin,
Akak tersilap masa pukul putih telur tu kot. Lagipun loyang besar sikit.

elysya said...

KAK HAZILA NAK RESEPI SEMUA MASAKKAN AKAK..SAYA SUKE TGK BLOG AKAK..AKAK RAJIN MASAK..HOPE AKAK BOLE SHARE RECEPI SBB ADE LAUK YG XDE RECEPI...

Anonymous said...

maner recipe????