Tuesday, January 6, 2015

Nasi Lemak Bungkus Daun Pisang



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera....


Hari ini saya buat tayangan nasi lemak daun bungkus pisang. Teringin pula nak membungkus guna daun pisang. Di sini tak ramai peniaga yang menggunakan daun pisang lagi memandangkan harganya yang boleh dikatakan agak mahal. Biasanya mereka bungkus menggunakan brown paper atau polisteren. Kalau guna daun pisang pun sikit sangat.

Tapi ada satu gerai yang selalu saya beli, dia memang guna daun pisang, besar pula tu dan yang penting ia sedap pada tekak saya dan suami.

Itu yang tetiba teringin nak membungkus sendiri.
 

Oh ya... saya suka nasi lemak saya ada kangkung rebus. Kalau beli di gerai atau kedai mana ada letak kangkung rebus kan...

Jemput makan.
 

5 comments :

Rosdi Eunos said...

Hazila, kalau beli kat pasar chow kit murah daun pisang... hehehe ... itu untuk org berniaga la... mcm kita yang nak makan sendiri, boleh tebang yang belakang rumah jer

hazila said...

Masalahnya Rosdi, belakang rumah takde pokok pisang. hehehehehe

Honey said...

Salam Kak Hazila,

Lamanya la hai tak makan nasi lemak.

Amie said...

Nasi lemak & daun pisang dipisah jangan... ha hahah nostalgia, sebab dari kecik memang sudah terbiasa makan nasi lemak bungkus daun pisang, sekarang bila makan tanpa bungkus daun pisang terasa ada sesuatu yang kurang... aroma daun pisang!

Auwy Mohamad said...

You want to cook? I have recipes that are delicious and suitable according to your taste. Free!!

http://recipehatiku.blogspot.com/