Sunday, January 13, 2013

Menu Lunch Hari Minggu......





Assalammualaikum dan Selamat Tengahari...

Sudah makan tengahari? Lauk apa agaknya hari ini ye... Mesti ada menu yang istimewa permintaan dari ahli keluarga. Maklumlah, bila hari cuti barulah ibu yang berkerja boleh memenuhi permintaan ahli keluarga untuk  menu makan tengahari atau malam.

Since hari ini saya hampir beransur sihat walaupun masih ada sesekali batuk menyerang,jadi saya juga perlu memenuhi permintaan my husband untuk menu tengahari ini. Kesian pula maklumlah bila saya tidak sihat, kami hanya makan yang simple atau pun beli dari luar.


 So hari ini seawal pagi saya dan suami keluar ke Pasar Tani Shah Alam untuk mencari bahan basah. Biasanya kami akan keluar seawal 7 pagi kerana my husband malas nak bersesak mencari tempat meletak kereta. Ramai peniaga yang masih belum datang especially bahagian pakaian. So beli barang basah dan terus balik rumah selepas sarapan.

Jadi menu pilihan hari ini ialah Ikan Terubuk Bakar dan Kari Ketam.


Hari ini tiada resepi kerana saya sudah beberapa kali menyediakan Terubuk Bakar dan Kari Ketam. Just masukkan dalam blog atas permintaan rakan yang nak tengok apa menu saya hari ini.

So Kak Lin, inilah menu kami hari ini. Nak ajak pun dah habis semua.



8 comments :

Amie said...

Inilah kalau dah namanya perempuan ye Hazila... kurang sihat pun tetap gagahkan diri turun ke dapur demi untuk keluarga tercinta....

hazila said...

Betul tu. Rasa bersalah juga tengok suami asyik makan bungkus je.

Jagungmanis said...

salam kak,
terliur tu lihat ketam akak....
sluuurrrppp

kasihredha said...

Kalau kerja...Akak bungkus je...Tp Hari minggu Cuba sedaya upaya Unk mmasak. Sedapppnya ketam tu

sabar dubai said...

Dapnyeeee ketam tuh posingggg

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam hazila..

dua2 tu feberet kita.. terubuk & ketam dua2 isinya 'manis' kan... tp jarang benar msk kat rumah.. dua2 ni spesis yg anak2 tak reti makan sendiri lagi... mls nak nyusahkan diri elok msk yg dorang senang nak mkn.. hihi...

akumann2803 said...

Sedapnya...post pun cantik. Buat saya terliur...hihi
Salam perkenalan drp : suteraungu87.blogspot.com

eyeyou said...

en huby mmg suka terubuk bakar..:)