Saturday, May 22, 2010

Oven Baru....


Alhamdulillah, akhirnya hari ni saya dapat oven baru. Oven yang lama rosak, punyalah lama suruh my husband hantar untuk repair. Tapi selalu jawapannya ialah, nantilah dulu,bila free I hantar, ala rehatlah dulu tak perlu buat kek lagi dan macam macam alasan yang dia bagi.Since saya pun malas nak bising,saya buat tak tahu je lah. Nak beli guna duit sendiri dia tak bagi pulak, itu yang lama saya bercuti dari membuat apa apa yang menggunakan oven.

Tengahari tadi, my husband ajak saya pergi cari oven. Huishhhh seronok sangat, sebab boleh beli oven baru. My husband cakap, dia belikan oven sebagai hadiah kepada saya sempena Harijadinya hujung bulan ini. Ha! Harijadi dia, saya yang dapat hadiah? My husband cakap, ok apa. Cuba tengok bila Harijadi Sultan, orang lain yang dapat hadiah,dapat pangkat Datuk lah, Datuk Sri lah.... Tak salah pun. La..... ke situ pulak perginya. (Dia ingat dia tu Sultan ke?....) Yang penting saya dapat oven baru walaupun tak secanggih orang lain punya. Syukur sebab ada suami yang memahami dan cuba memenuhi keinginan saya.

4 comments :

Anonymous said...

Bestnyer ada oven baru.Lepas ni mesti berbaris menu kek n biskut.Pasti tak henti oven tu bekerja.

CatlinaFly said...

hehehe mcm kebetulan pulak..cuma sy bukan dapat oven and bukan hadiah sebab share wuhuhuhu

Yat Maria said...

Zila

Fantastic oven baru!!!!! apa cake first kopek merasmikan oven ni ya???he he...Teringat harijadi tahun ..bila dah lupa plak, dpt hadiah oven fr dude..best tak yah bayor..org belanja kan... :)

Jamie said...

bestnya dapat oven baru.. saya pun tgh survey oven skarang nie.. yg lama ok lg tp kecik, kalau bakar muffin atau cupcake kena 2-3 batch baru siap.. yg mcm nie berapa reganya?