Wednesday, August 25, 2010

Murah Rezeki!!!!


Bulan Ramadhan ni murah rezeki, ada je rezeki yang Allah swt bagi dan patutnya kena bersyukur dan jangan lupakan orang lain yang kurang berkemampuan. Tempohari, ada kawan yang baik hati kirim jeruk pada saya. Sedap, makan boleh lupa diri. Sampai my husband cakap, sudah sudah la tu, esok puasa. Dah la perut you tu second hand, nanti tak pasal pasal kena berbuka pulak.



Semalam petang, my husband balik dah hampir waktu berbuka. Sebelum tu dia ada bagitau yang dia nak beli air kat Bazar Ramadhan. Bila dia sampai, saya tanya beli air apa? Dia jawab, "Air Kotak". Dalam hati saya, kalau air kotak beli jelah kat pasaraya, buat apa susah susah bersesak kat bazar ramadhan.

Rupa rupanya, dia pergi dengan kawan dan terjumpa orang buat promosi air kotak ni. Kawannya dah beli sebelum ni dan keluarga dia suka. Semalam dia beli lagi dan bagi satu pack ni pada husband saya. Rezeki tu, jangan ditolak.


Sebelum balik, salah seorang staff saya, tiba tiba hulurkan satu bungkusan. Rupa rupanya kuih Batang Buruk. Saya tanya, jual ke ni? Mana la tau dia nak tanya saya samada nak beli ke kan.... Dia cakap takdelah, bagi je. Fuhhh...rezeki juga ni. memang tiap tiap tahun saya beli kuih batang buruk. So dah ada 2 kuih raya, ada sesiapa lagi yang nak derma kuih raya pada saya? Untung untung tahun ni tak perlu beli kuih raya........

3 comments :

pB said...

Ya Allah ,


sedapnya jeruk tuuuuuu

hazila said...

pB,
Sorrryyyyyyy..... sian orang berbadan dua tengok jeruk.

DAPUR ITU DUNIA KU said...

sama cam saya gak.. air kotak tu saya beli kat bazar ramadan.. harga promotion...