Tuesday, August 24, 2010

Menu Berbuka Semalam


Peria Goreng Udang
Semalam tak tau dah nak masak apa untuk berbuka. My husband seperti biasa, tawaf Bazar Ramadhan kat Stadium Shah Alam. Lastly dia balik dan bagitau saya takde apa yang nak beli. Ramai peniaga yang tak buka gerai. Tak pasti kenapa, mungkin sebab semalam cuaca tak berapa elok pada awalnya. So mungkin diorang takut kena ribut seperti kat Melaka tu kot. So sebelum balik saya singgah beli peria dan udang, rasanya dah lama juga tak masak peria. Untuk my husband, ada sambal sotong kering.

Sotong Bakar

Then saya bakar sotong "gajah" 2 ekor. hehehehe...suka suka je gelar sotong gajah, sebabnya sotong tu agak besar.

7 comments :

MRS. K said...

menu ni memang takleh masak kat umah...
saya tak makan peria
hubby tak makan sotong!

hehehehe...

TK said...

I rindu sgt nak makan popia sedap kat bazaar ramadhan sek 17 Shah Alam. Tak taula ad ke tidak di jual tahun ni..Kalau I balik dah nak dekat2 raya nanti bazar2 ramadhan shah alam biasanya dah sunyi sepi!

pB said...

SALAM


pB tak makan peria.
pB tak makan sotong kering
tapi pB makan sotong gajah ...


berapa sekilo kak , harganya ?

Kengkawan said...

saya paling suka peria... n sotong..

Kerull said...

Salam Hazila..ini menu sihat sumenya..sedap kalau sesekali makan sayur pahit2 dan masak bakar2 ni..nak gak..tapi masa kureng mengizinkan...hu hu

Deliah's Deli said...

salam zila...mcm berjanji plak smlm pun sy mkn sotong ngan peria...uhh,sedap2-teringat2 sampai siang :D

mila.ibunajihah said...

Salam,

nampak sedap la peria tu, lama tak makan peria. sotong bakar pulak my fevret..buat skit-skit mmg tak ckup..hehe.