Tuesday, May 19, 2009

Lauk Orang Malas..............


Semalam memang MALAS SANGAT, kalau boleh memang tak nak buat apa apa. Kalau boleh sampai rumah nak bermalas malasan atas sofa sambil layan TV. Kalau boleh nak makan nanti semua lauk dah siap hidang atas meja. TAPI BOLEHKAH? Jawapannya dah tentu TAK BOLEH!!!!, sebabnya takde sape yang nak buat kalau bukan SAYA sendiri. Jadi dengan perasaan yang tak terkata, masuk dapur masak je apa yang terlintas kat dalam kepala. Jadi semalam dinner ngan ikan goreng cicah sambal mempelam dan sambal sotong. Sesekali makan ikan goreng je lah pulak kan.....

10 comments :

jus call me ida.. said...

heheh... berlapor ler jawabnyer kalu tak masuk..hehe
Akak potong macam tok kerabu tu guner aper yer? manually ke potong satu2??

hazila said...

Alahai ida, lupa lak nak ambil gambar pemarut akak tu. Bila Ida mention baru teringat. Esok akak letak gambar pemarut tu k....

jus call me ida.. said...

hehe..tq..saya budak baru belajor.. nengok akak slalu jer buat kerabu..walaupun sy tak tahu makan kerabu(sebab tak penah makan kat umah masa kecik) tapi hub suka makan..

Eiba said...

Malas ker cam nie???? Abis kalau eiba nak panggil apa yerk??? huhuhuhuhu....lagiii malas kan??? Kihkihkihkih....

kucingorengemok said...

ikan goreng panas² dgn nasi & kicap pun jadikkk!

hazila said...

ida, akak kalau kerabu ratah saja pun takpe.

hazila said...

hehehehe.....consider malas la tu. Sebab selalu ada dish yang ambil masa nak buat.

hazila said...

Leelin,
memang pun, ikan goreng + kicap + nasi panas pun laju jer bedal.

zai said...

selalu kalau dtg angin malas ni kn rasa nk duduk tk nk buat apa2 pun kn,hmmm...alamak belapor la anak2,nk tk nk goreng telur je lwn ngan kicap je,itu pun blh bertambah2 nasi...kihkihkih.mcm mana nk hilangkn penyakit malas nk masak ni?

Hazila said...

hehehe....rasanya penyakit ni memang takde penawarnya.Jadi kalau dah lapar tu terpaksalah masik dapur gak.