Tuesday, May 5, 2009

Som Tam


Dah byk kali buat som tam ni, tapi kali ni terpedas sikit walau letak 2 biji jer cili padi. Agaknya cili tu memang spesis pedas kot. Sebenarnya my MIL belikan pisau "sagat" yang biasanya org siam guna untuk sagat/parut betik atau mangga untuk buat kerabu. Syok sangat menyagat tu yang malam tadi buat som tam. Tapi takde kacang goreng, kurang sikit la....

6 comments :

ZaiY said...

kerabu apapun sy suka, sedap utk diratah2..

dilaOHdila said...

salam zila
Nice Blog & resepi yang sungguh sedap

hazila said...

Zaiy, samalah kita. Kadang kala ratah kerabu je pun jadi.

hazila said...

dila, thanks for the compliment. Resepi yang biasa biasa jer.

jus call me ida.. said...

salam hazila..
wah... terrer nyer menyagat.. ida tak tahu la nak menyagat guner alat aper yerkk?? leh ajar?? hehe..

hazila said...

Ida, nanti saya tunjuk penyagat yang saya guna. Senang sangat.