Saturday, January 10, 2009

Buah Mulberi

Pokok mulberi ni saya beli masa duduk kat rumah lama lagi. Walaupun pokoknya tak berapa gemuk tapi dah banyak kali berbuah. Kali ni memang agak banyak juga buah yang keluar. Ada yang dah masak pun.




3 comments :

Eiba said...

Buah mulberi nie boleh makan ker??? Biasa dengar tapi...cam nie ropa buah nya yerk...

hazila said...

Boleh makan.Buahnya kecil jer, rasanya manis manis masam gitu. Mungkin sebab tanam kat tempat panas cam Malaysia.

Isaac Zacls said...

kenape beli pokok nih? pokok ni belambak kt kampung or kt hutan. kite ade pokok nie kt depan rumah. ambik batang dier kt kampung lepastu cucuk je kt atas tanah! ade stu tips nak kasi dia banyak buah, potong batang dier yang dh matang (btg yg matang warna brownish cket) n then cucuk kt atas tanah. nnti pokok mulberry tu tumbuh tunas baru kt btg yang kena potong tu tp tumbuh ngan BUAH-BUAH skali. klu nk kasi pokok ni besar, potong satu batang yang PANJANG lebih kurang 2 metre n ambik btg tu potong dua. cucuk batang tu dua dlm satu lubang tanah. nnti die TINGGI mcm pokok jambu air