Monday, April 27, 2009

Daging Masak Merah


Rasanya ramai dari kita pernah makan Daging masak merah kan..... Tapi mesti tak ramai/ada yang pernah makan daging masak pink. Hahahaha.... dish ni cuma ada kat rumah saya jer. Sehari dua ni saya tak berapa sihat, kepala rasa mengong jer. Kalau ikut resepi masa rebus daging kena letak pewarna merah tapi disebabkan kepala yang mengong saya nampak botol pewarna pink cam warna merah, jadi dengan selamba tuang dalam rebusan daging tadi. Sedar sedar daging saya dah jadi pink. Tak kan nak buang pulak kan, sayang jer lagipun bukan tak boleh makan. Jadi patutnya saya tukar nama resepi kepada DAGING MASAK PINK.....

7 comments :

jus call me ida.. said...

hehehe..sib baik tak warna ungu!
ooo..letak pewarna masa rebus yer.. baru tahu trick ni..

hazila said...

Hehehee....teruk kena gelak ngan my husband.

Chik Mi said...

zilaaaaa kita nak ler pink pun pink lah janji sodap,cepat sembuh yer

hazila said...

Thanks mimi. Hahahaha....kalau mengong lama lama nanti entah color apa lak yang kuar.

♥L@dy @yU♥ said...
This comment has been removed by the author.
♥L@dy @yU♥ said...

my peberet nih
x per warna jer laen yang penting yummy...salam dari japan :))

idahara said...

bestnye...tunang sy ske makan daging masak merah..kne baljo nih dari akak..