Tuesday, April 28, 2009

Puding Jagung Berkuah


Sepatutnya ada fruit cocktail sebab saya nampak satu tin kat dalam kabinet. Tapi bila saya nak buat kuah untuk puding jagung ni, tengok tengo rupanya hanya buah peaches sahaja. Alang alang dah buat semuanya, saya gunakan sajalah buah peach sebab itu yang ada. Sedap dimakan setelah didinginkan. Selalunya kalau this kind of dessert, saya buat dulu, masukkan dalam peti ais, baru saya masak lauk untuk dinner. So by the time nak makan, dessert tu dah dingin. Jemput makan.....

4 comments :

ZaiY said...

kat sinipun panas skang ni, sedap tu kalau dpt semangkuk. rajin betulla hazila ni..kdg2 sy tgok 2 3 menu dalam sehari.napelah sy xrajin mcm ni.

hazila said...

zaiy, tengok keadaan gak. Bila malas tu semua malas nak buat.

Nukilan ida said...

hahaha... ZaiY..kiter pun tak rajin sgt.. tapi bleh tgk hazila nyer makanan punya la cantik ida pun teruja nak buat..dan setiap kali buat mesti nak tangkap gambo..hehe

Imma Yusri said...

terliur tgk puding jagung ni... aduh...resepi puding lagi... lemah rasanyer.. huhuhu... insyaallah
nanti saya akan uploadkan resepi ice cream soda with choclate yek... dalam try and error lagi... =)