Thursday, April 30, 2009

Pressure Cooker


Hari tu ada bagi hints kat my husband nak beli pressure cooker,tapi dia tanya saya nak buat apa? Dengan selambanya saya cakap nak buat sardines sendiri. Then dia cakap " Kenapa? Semua tokey sardine dah mogok tak mau buat sardin dah?"Hehehe....tak ahhh. Saje jer, lagipun boleh guna untuk masak bubur ker, macam macam boleh buat. Ermmmm perlu ke? Dia tanya lagi. Saya cakap, taklah perlu sangat tapi kalau ada bagus gak. Then dia cakap, ermmm gi lah cari. Yes!!!! cepat jer akak gi beli takut kena tarik balik. Tapi beli yang murah dan takde jenama pun....


Ini gambar vege cutter yang saya guna untuk potong lobak merah. Kalau tak sila Ayu dan Syifa' tanya saya.

6 comments :

cikmanggis said...

kita punya periuk dah lama rosak..kat mana beli ni?teringin la,nak buat sardin gak..sardin yang mat gebu buat tu nampak sedap

Eyna's said...

hik3...kelako bc ayat suami zila...
" Kenapa? Semua tokey sardine dah mogok tak mau buat sardin dah?"

bleh dia tpikir soklan tu...hehehe

Nukilan ida said...

hehehe.. biasala kengkadang nak ajer.. taktau nak buat apa lagi.. tapi biler dah ada memacam la bleh buat

hazila said...

Cik manggis, saya beli kat TESCO. Ada yang digital tapi sampai RM 400++. Bukan nak guna selalu pun...

hazila said...

Eyna, my husband jarang cakap byk, tapi sesekali keluar ayat dia, memang tak dijangka.

hazila said...

Ida, biasalah. Selalu nak beli semua benda, tapi end up dalam stor.