Wednesday, February 17, 2010

Laksa Kuala Perlis


Laksa Kuala Perlis, andai tak menikmatinya, maka tidak lengkaplah perjalanan anda ke Perlis Indera Kayangan...

Pertama kali saya menikmati laksa Kuala Perlis bersama dengan pulut panggang. Pernah nampak dalam rancangan Sarapan Apa... di Astro.So kali ni sempat mencari di mana menu ini di jual. Macam mana ye nak explain rasanya. Pulut panggang tu sedap tapi kuah laksanya tidak menepati piawaian tekak saya kerana agak pekat. Saya lebih sukakan rasa Laksa di Restoren Ghani 2. tapi sekurang kurangnya saya dah merasa...

3 comments :

Ijan said...

Kite pulak suke kuah yang pekat kak... yang macam ni nampak sedap pulak tp tak pernah terai makan dgn pulut panggang :)

Watierman, rmanbkr said...

Salam Zila..Akak yg kat utara ni pun belom pernah try laksa dgn pulut panggang tu!....psst kata org laksa perlis..kuah belut.....cabutttttt!





psst...
tu kata oranglah......ingat belut murah ka???

hazim hamid said...

cuba pikiaq secara logik... kuala perlis dekat dgn laut yg dok susah2 pi carik belut sapa suruh.. tak dak akai langsung.. saya org kuala perlis.. makan laksa dgn pulut panggang (pulut udang org kola peghelih panggil) memang terbaik.. sedap.. dok kat kl ni pun saya tetap carik juga