Tuesday, February 23, 2010

Waffle


Hari ni mari kita breakfast wesrtern la pulak kan...

Bahan bahan
120 gm plain flour
1 1/2 teaspoon baking powder
1/2 teaspoon vanilla essence
a good pinch of salt
1 tablespoon of caster sugar
1 large egg
20 gm unsalted butter, melted
200 ml milk
maple syrup/honeu for serving

Method

1. Sift the flour, sugar and salt into a bowl. Then make a well in the center.
2. Add egg, butter and milk.Beat with whisk until mixed. Gradually work with the flour to make a very thick but lump-free batter.
3. Heat the waffle maker according to the maker, pour in enough bater to fill, and cook.
4. Serve with honey or maple syrup.

8 comments :

kucingorengemok said...

hari ini kita breakfast oat saja... (dgn hati duka lara sebab berat dah naik, heheh)

Fiza Nordin said...

k zila,
rangup ke ni walau dah sejuk???wm kite dok simpan je dalam kotak...tak jumpe resipi yg menawan hati...hukhukhukkkkk

hazila said...

KOG,
Ingatkan kita je yg naik cam dugong ni....

hazila said...

Fiza,
Kalau sejuk dah kurang sikit. Kalau naka ranggup, Fiza buat batter tu cair sikit.

Watierman, rmanbkr said...

Salam Zila....semalam gi Sen Q...dok belek jugak waffle maker...RM149 gitu....takut lak...beli makernya...tak rajin lak nak membuatnya...so pendamkan dulu...sebab Hb baru rembat LCD...persiapan nak tengok world cup!!!Macam2 kan!

pB said...

salam ...

hari ni makan nasi lemak ...

semalam makan tosei paper ...


esok ?

MamaFaMi said...

Kalau makan dengan icecream, mesti laaaaagi sedap!

Sue @ Nenie said...

Salam Kak..
He he he jommm kita bekpes sama²...tapi kite mkn sapu kaya jeee..pasal bawa bekal ke opis...

Still cari² lagi resipi waffle cam kat A&W tuuuuu.....