Wednesday, April 28, 2010

Apam inti kelapa


Hari tu masa buat kuih tepung bungkus, masih ada baki inti kelapa. Saya simpan dalam bekas kedap udara dan bila check masih elok lagi. Jadi untuk breakfast pagi tadi saya buat apam inti kelapa.Tapi kali ni apam tak nak mekar cam tempohari, sekadar tersengih je.

Saya malas nak keluarkan periuk pengukus, jadi saya gunkan electric steamer. Jadi result dia tak begitu membanggakan. Kesimpulannya, kalau nak buat apam, kena guna old method/ old gadget.


Kali ini saya cuba resepi kak Fida dari MyR. Saya buat 1/3 je dari adunan asal. Nasib baik juga tu, kalau tak puas nak habiskan.

2 comments :

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam hazila..klu dh senyum sikit tue..mmg jadi la!cantik header baru tueeeee...

Love2cook Malaysia said...

Hi KakHazila, hru doing there??? Wow, loved ur new header! Cantiknya ur pics...makin hebat lor! very nice!;)

Mintak apam cikit...hehe..!

Love is back with bad internet connection...uwaaa! :(