Tuesday, April 6, 2010

Blueberry Cheese Cake


Sebenarnya saya beli cream cheese ni masa promotion chinese new year tempohari. Punyalah tamak, saya beli sampai almost 2 kg. Lepas tu masing masing terbongkang dalam esbok.

Sebabkan oven saya rosak, so dah lama juga tak baking + malas sama. Tapi mengenangkan cream cheese yg dok berlonggok tu dari terbuang, petang semalam saya pergi BAGUS beli biskut untuk buat base ciskek ni. Blueberry tu pun dah lama dok berumahtangga dalam esbok.
So sebelum tidur malam tadi, saya siapkan non bake ciskek ni, so pagi tadi breakfast dengan ciskek you. Mat Salleh pun tak breakfast dengan ciskek, tapi minah yg sorang ni pulak terlebih "salleh". Cepat cepat, sape dok dekat rumah saya, sila angkat tangan. meh datang ambik ciskek, tolong habiskan.....

15 comments :

Hezrin Ahmad said...

saya... saya... saya amik b4 pegi kelas ye...heheh

Watierman said...

Rumah Akak dalam area yang sewaktu dengan nya tak....dah angkat 2 tangan..tapi Zila tak nampak ke!!

MamaFaMi said...

Ma rasa, rumah ma jauh dari rumah Zila, tapi nak angkat tangan gak. Dah panjat kosi lagi, nak bagi tinggi biar Zila nampak. No harm trying kan. Kot ler ada sesapa sudi nak ngantor, mama lagi sudi nak tolong perabih!

Mmmm blueberry tu dok berumahtangga kat dalam esbok Zila, beranak pinak tak? Hihihi...

Datin El said...

Wahai Hazila tolonglah dah berjuntai2 airlio akak ni nenguk kan ciskek zila ni..antolah cikit eh.

hazila said...

Hezrin,
Class pukul berapa? Akak sampai rumah dah hampir pukul 7 mlm. Tak pasal pasal lewat masuk kelas pulak. hehehe....

hazila said...

Kak watie,
Nampak kak, tapi akak di luar kawasan la. Takde coverage. hahahaha...

hazila said...

Mamafami,
Malu je nak offer kat mama. Kita budak baru nak belajar, masak pun tak berapa nak lulus lagi. Tapi kalau dekat, confirm saya hulur sekali dengan pinggan besar. nanti mama isi balik la ye....

hazila said...

DatinEl,
Boleh je datinel, tapi kalau tak sedap buat buat tak tau je ye....

ijan said...

Nape lah umah kite jauh..kalau tak nak pegi amik jugak sepotong! huhuhu

roslaini saad said...

Waduh...terliurnya saya...ermm kalau dekat tak malu saya minta sikit...kredit untuk photografer yang tangkap gambar dengan cantik...dan nampak begitu lazat

Anonymous said...

kak, nak resepi cheese kek ni bole?

kucingorengemok said...

mamafami buat kelaku over ye, siap panjat² kerusi, hihihi... tang leleh tu yang tak tahan tuuu!

MamaFaMi said...

[Quote]... confirm saya hulur sekali dengan pinggan besar. nanti mama isi balik la ye....[Unquote}

Oittt... ada main servis bertukar tangan lak ye... hahaha... Ala, bukan susah nak isi pinggan besor tu... ma isi buah-buahan, nanti Hazila buat dessert banyak-banyak.. lepas tu, suruh kami kami ni angkat tangan lagi... kih kih kih...

cik iman said...

akak...
nk resipi..
meleleh air liur ni..huhuhu
..")

Am said...

wahh...sangat best la...saya pun aritu pg BAGUS gak beli cis n bluberry tp xbuat2....share la recipe...nnt bleh la buat...xpenah try lagi yg non bake nih :D