Friday, April 2, 2010

Dragon Fruit Panna Cotta


Kmal kalau masuk sini mesti cakap, budak ni tak habis habis dengan Dessertnya. hehehehehe....sorry la kmal. Nak buat camne kan, memang suka dessert dan ini yg paling senang dan cepat.
Memandangkan kami cuma berdua je kat rumah, jadi weekdays memang jarang sangat saya membaking. Sebabnya takut tak habis. Jadi kena tunggu weekends atau hari cuti untuk membaking. Kalau cuti, lepas buat kuih/kek atau apa saja boleh hello hello kat kawan kawan yang duduk dekat rumah. Minta diorang datang tolong habiskan. Tak pun saya pergi hantar. Tapi sekarang, weekends je kami jarang ada kat rumah so jarang sangat nak membaking.Tambahan oven pulak rosak, lagilah malas nak mencuba resepi yg menggunakan oven ni.
Ok berbalik pada dessert malam ni, resepi asal menggunakan mango tapi saya pandai pandai tukar gunakan buah pitaya atau Dragon Fruit. Resepi asal boleh rujuk kat sini.

4 comments :

Watierman, rmanbkr said...

Sedapnya...nak juga!

hazila said...

Kak watie,
dah habis la kak.

ijan said...

Alahai cantiknye Kak... :)

Norlia Mohd Yusoff said...

Sedapnye..mcm mane nak buat?nmpk mcm sng...