Sunday, April 25, 2010

Buah Tangan dari Perlis...


Saja nak masukkan gambar buah tangan yang sepupu suami bawa dari Perlis. Mereka datang kerana adik iparnya nak bertunang hari ni. Yang ini ialah buah Mempelam Harum Manis yang fofular kat negeri Perlis.


Yang ni ialah rebung yang sudah siap di rebus. Sedap kalau masak gulai dengan tulang atau ikan sungai. Favourite saya ni.


Yang ini pula ialah pekasam ikan puyu. Uishhh..... kalau goreng dengan bawang dan cili memang kaw kaw makan nasi. Saya pernah nampak satu resepi buat masak lemak ikan pekasam, tapi saya tak pernah cuba la pulak. Sape nak rasa, meh la datang rumah saya.

6 comments :

Azita Zain said...

zila, yg lain2 tu k.ita tak nak. k.ita nak pelam harum manis tu jer...!!! jgn abiskan tau!

pB said...

Salam


bagi ler alamat umah

NJ said...

Salam zila
Bak mai la 2 biji pelam manis tu..teliuq ni dah kak N tgok.. aduhhhh..uwaaaa

hazila said...

Kak Ita,\
Ok kak, saya simpan sebiji je. Cukup tak? hehehe....

hazila said...

pB,
Nak datang, boleh je bagi alamat. Bagitau je...

hazila said...

Kak NJ,
Kalau dekat boleh gak hulur kat akak tapi ni bukan main jauh lagi.