Wednesday, April 28, 2010

Bukan Sesat, Tapi Silap Jalan......

picture credit to Google.

Pagi tadi saya nak ke Klang atas urusan kerja, tapi instead terus guna Federal Hiway,saya melencong sikit. Saya ikut arah nak ke PROTON sebab saya nak ke Kota Kemuning.

Ha... kenapa saya nak ke Kota Kemuning? Sebabnya saya nak menyinggah kat kedai 100 Yen. Sempat lagi makcik ni nak menyinggah walau dalam keadaan nak cepat tu. Lepas tu kan, dah la buat salah sebab menyinggah, konon kononnya tak nak masuk Kesas Hiway balik sebab nak jimat duit tol yang RM 2.20 tu.

Jadi saya terus ikut jalan ke Bukit Rimau, lepas tu mula lah confused nak belok ikut mana. Sebabkan tak pasti, saya main belok je ikut gerak hati sebab takde proper sign board. Bila dah menonong je drive, saya dah risau sebab saya sendiri dah tak pasti kat mana saya berada. Nak jadi cerita pulak, saya tertinggal Handphone. Sudahlah, nak telefon kawan kawan sebab nak tanya jalan pun tak boleh.

Nasiblah waktu siang kan, jadi takdelah mengelabah sangat. So hari ni saya makan angin kat KG JOHAN SETIA Klang. Bila dah lama drive barulah nampak signboard ke Klang, Shah Alam ata Port Klang. Fuhh.... selamat juga saya sampai. Tapi confirm tak citer kat my husband, sebab takut kena tempelak pasal sesat dan takut kena sound sebab shopping waktu kerja.....

12 comments :

E-na Zarina said...

kt kota kemuning ada 100yen ye kak? besar ke kedainya?

hazila said...

E-na,
Tak besar sangat dan tak banyak pilihan cam kat DAISO.

pB said...

Salam ...

dulu ada pepatah


malu bertanya sesat jalan


sekarang


tiada handphone sesat jalan


hik hik hik
buleh ker guna???

Yat Maria said...

ish...I amat seriau kalo tertinggal hp...mati kutu bila pat cam ni..tapi nasib baik siang hari..kalo malam..lagi lah I menggelabah

geraugebang said...

Kota kemuning tu dalam daerah Tokyo yuerr?

Azita Zain said...

sesat jalan tak pe, masih jumpa jalan pulang...jangan sesat iman dah ler...!

kucingorengemok said...

nasib baik tak tiba ipoh...

hazila said...

pB,
Sekarang kalau tak HP, mau mati kutu jawabnya.

hazila said...

Yat Maria,
I tak terlalu risau sangat sebab minyak kereta penuh dan siang hari. Kalau gas almost empty confirm gelabah gila.

hazila said...

Kak gerau,
Betul la tu kak. waaaaaa.........

hazila said...

Kak Ita,
Insyaallah kak, moga tak sesat iman.

hazila said...

KOG,
Kalau sampai Ipoh, boleh makan mee kicap. Fuhhhh sedap tu.