Wednesday, January 19, 2011

Roti Pandan


Sudah berbulan bulan rasanya Bread Maker saya tak berkerja, asyik bertapa dalam stor. Entahlah, malas betul nak buat roti. Hari tu ada la my husband bersungut banyak sangat benda yang tak pernah guna dalam stor, buat semak je katanya. Memang betul, ada beberapa toys yang saya beli belum pernah guna walaupun sekali. Ada yang saya beli 2 tahun lepas.

2 hari lepas rasanya, saya terdengar kat Radio Sinar Pagi berkenaan " Barang Apa Yg Anda Beli Tapi Tidak Pernah Digunakan". Aduhhhhhhhh rasa seperti ditusuk sembilu je. Hehehehehe........ Dalam hati, eh diorang ni cam tau tau je... Itu yang setiap kali nak beli barang je my husband selalu sound awal awal, kalau nak beli mesti guna. Sebelum beli tu selalunya saya anggukkan kepala tak berhenti la kan. Maklumlah nak barang tu jadi kenalah setuju apa jua syarat oleh Fincance Controller tapi bila dah beli dan tak guna, pandai pandailah cipta alasan yang begitu kreatif untuk elak dari kena berleter.

Esok cuti sempena Hari Thaipusam, so saya plan nak kemaskinikan bilik stor kat rumah. Nak Buang apa yang tak guna dan susun balik barang yg nak guna. Kadang kala kotak dan pembungkus pun boleh simpan sebab sayang nak buang. Alih alih semua benda tu yang menyemakkan ruang.

Resepi roti pandan yang saya buat ni, saya ambil dari Majalah SEDAP. Tak bawa majalah tu so tak berapa ingat bahan bahannya. Nantilah kalau teringat boleh update kalau tidak, kena tunggu balik rumahlah ye...

5 comments :

Mas said...

arrgghh..cantiknya roti....nak ambik 5 ketoi, wat cicah ngan milo..he..he..

hazila said...

Mas,
Dapat 6 ketul roti tu. Next time kena buat kecil sikit.

Anonymous said...

zila, masa berkemas toys tu kalu ada yg nk letgo atau bagi free kat kenkawan bagitau lah CB...heeee tak malunyer yek...

CB

hazila said...

CB,
hehehehehe.....boleh.

Unknown said...

wah sini pun ada roti...sedapnya...mai kita tukar ngan bun pandan berinti kelapa...hehe