Wednesday, March 3, 2010

Coconut Shake


Panas panas ni memang nak minum yang sejuk je kan.... Kalau ikutkan hati mau habis 1 botol air mineral yg 1L tu saya teguk. Punyalah nafsu...

Tengahari tadi saya ke Bukit Kuda kerana ada urusan. Ada satu gerai buah buahan selepas Stesyen minyak Petronas, saya selalu beli buah kat situ kalau kebetulan melalui jalan tu. So tadi, sempat singgah beli kelapa muda dan mangga. Jadi balik kerja tadi, sempat buat coconut shake. Saya campurkan air kelapa, isi kelapa dan 1 sudu makan susu pekat. Blend dan letakkan ais cube. Slurrpppp sedap.

4 comments :

TK said...

I tau gerai kat bukit kuda tu. Hari tu I link my pictures to your jelly coconut recipe. Coconut shake ni is my son's favourite. Hari tu dia pesan beli kat pasar mlm tapi i x pegi psr mlm pun. Takpelah dah dpt idea camne nak buat ni, i buat sendiri je la..

Alimaz-Kembara Terasing said...

huhuhuhu saya tak leh plak makan kelapa nih...kembang segala urat saraf.....

pUteRa sHaZlaN said...

sedapnya!

ijan said...

aduhh coconut shake!!!! memang sedapp ni kak... segelas tk cukup taw!