Monday, March 15, 2010

Sago


Tak tau nak letak nama apa. Saya pernah nampak kat blog somebody tapi saya betul betul lupa siapa. Sebabnya masa tu saya just blog walking. So pada sesiapa yg empunya tu saya minta izin copy resepi ni, tapi saya ubahsuai sikit je...


Saya ni merupakan peminat tegar buah mangga, so boleh dikatakan buah ni selalu ada dalam esbok. Memandangkan buah nangka pun ada, jadi saya campurkan sekali.


Saya tak berapa pasti semua bahan, jadi saya main agak agak je...

Bahan bahan

Sago ( yang sudah dimasak )
Fresh milk (chilled) + gula ( ikut manis yg disukai )
Buah mangga di potong dadu
Buah nangka di potong dadu

Cara

Maskkan sago ke dalam bekas yg sesuai, masukkan buah mangga dan buah nangka tadi. Tuangkkan susu. Siap untuk dinikmati.

4 comments :

Love2cook Malaysia said...

My mum used to do this dessert for us! Sago in milk, then top it with lots of fruits! Yummmmmm!

Nice pic! ;)

Yat Maria said...

zila ko memang terrer ah amik gambo...all yr fotos are fantastic!! ni ikhlas tau!!!ha ha..makin panjanglah list of to do recipes aku ni...

kucingorengemok said...

sihat dah segar! esp time musim panas ni...

terengganu bloggers said...

mcm best je