Thursday, August 11, 2011

Puding Soya Delima Merekah.....


Sehari dua ni agak sibuk, tak sempat nak main masak masak sebab tu tak ada entry. Tak sempat juga nak jengok rumah kawan kawan tengok apa menu berbuka, ada yang sempat saya tinggal jejak, ada yang sempat jengok ikut tingkap saja. Baru je nak ketuk pintu, ada saja kerja yang nak kena buat....


Semalam pun tak sempat masak, tapi sempat buat puding soya. Saya ada beli extract buah delima dan kemudian saya ada beli buah delima segar juga. Dah beberapa hari buah delima tu bertapa dalam peti ais. So semalam, merajinkan diri buat simple dessert ni sebab risau buah delima akan rosak. Ingatkan mulanya nak buat puding tauhu dengan laici, tapi nak kena beli laici pulak, so guna saja apa bahan yang ada dulu.



Puding Soya Delima Merekah

5 comments :

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

alah akak suka tayang buat ayu terlioq ni...buah delima mmg x der kat sini la....sedapnyerrrrrrrrrrr

Amie said...

sedap tu... tambah lagi kalu buah delima yang gemuk2 manis....

cik cek said...

Emmmm...sedapnya....:)...pas mkn nasi buka posa...pas tu makan pemanis mulut delima ni...wah! memang best...

kasihredha said...

cantik colour nya :)

Watierman, rmanbkr said...

Assalam....Dik Zila...apa2 yang menyejukkan tekak memang best..puasa2 ni...tambahan buah delima tu ada khasiatnya tersendiri!