Saturday, July 23, 2011

Crab Meat Shark's Fin Soup


Selamat berhujung minggu...
Oh ya, shark's fin soup ni bukan saya yang masak. Semalam my husband ada plan nak jumpa kawan kawannya lepas waktu kerja. Selalunya kalau dia ada plan nak keluar, kami akan makan dulu sebelum balik rumah. Hari tu saya temankan dia makan mamak je kan, so kali ni dia temankan saya makan chinese food pulak.

Sekarang di Shah Alam banyak Chinese Muslim restaurant. Ada yang makanannya sedap dan ada yang so so je. Bergantung pada selera masing masing.... Semalam saya order crab meat shark's fin soup, small size berharga RM25. Actually banyak juga untuk 2 orang makan, so confirm tak habis kat situ. My husband suruh saya bungkus bawa balik, boleh makan sambil tengok TV katanya.

Crab Meat Shark's fin soup dihidangkan dengan cili ceruk dan cuka hitam. Bulan lepas saya makan shark's fin soup saja tapi di restoren yang lain. Dia tidak disertakan dengan cili jeruk dan cuka hitam dan sedikit hanyir. Tapi semalam, tidaklah terlalu kuat sangat bau hanyir especially lepas ditambah cuka hitam dan cili jeruk.

 Crab Meat Shark's Fin Soup

7 comments :

Sheery Dream Cakes said...

yang nie memang fav nie... lagi2 hubby.. salah 1 menu yang wajib semasa order makanan ketika makan kat luar.. hehehe

che'iza said...

Tu arr kak... kalau tak ada cili jeruk ni... kalau saya mmglah agak terkial2 nak makan....

Amie said...

memanglah kalau ada bau hanyir sikit... rasa terganggu pula selera nak makan ye, cili jeruk dan cuka hitam tu kira penyelamatlah...

hazila said...

Diana,
ada org tak suka makan sebab baunya yang sedikit hanyir.

hazila said...

che'iza,
bila letak cili ceruk makin sedap pulak.

hazila said...

Amie,
yelah kak, kadang kalau bau hanyir dia agak kuat juga. Boleh terbantut selera nak makan...

Mieza said...

mieza cukup suka shark fin's sup...ada 1 kedai kat sini serve this menu sedap sgt..nakkkkk