Monday, July 4, 2011

Keledek Goreng


Breakfast pagi tadi saya buat keledek goreng.

Inipun saya jumpa sebiji je keledek kat dapur masa mengemas. Entah yang kurun masihi yang keberapa pun tak tau. Nasib baik belum tumbuh lagi...
Lama juga tak buat keledek goreng, kalau pekena dengan kopi panas lagi sedap kot. Oh cakap pasal kopi, teringat yang saya ada "Kopi Lombok" kat rumah. Memang kopi datang dari Lombok Indonesia.



9 comments :

Cheq Sue said...

keledek goreng ni makan dengan tepung2 sekali tu yang sedap...

kasihredha said...

akak nak keledek sekeping
dan nak cawan tu...hihi

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sedap ni layan pagi2 atau petang2... mmg best...

cik cek said...

Salam Hazila....

Tak kisah la keledek kurun keberapa janji sedap dimakan...
Syyhhh...kat rumah kak cek pun ada kledek siap dah tumbuh daunnya...lagi berkurun tu...he he

Deliah's Deli said...

lama btl x mkn keledek goreng..cicah sambal kicap mmg best ni! *tgk piring mickey tu tringat kita punya dok tersorok dlm gobok..:))

ijayuji said...

Salam kak! alahaiiiii kita kan kalau buat goreng pisang dgn keledek goreng rasa mcm memuaskan hati, tak tahu lah kenapa nak makan yg org buatkan baru sedap kat tekak ni :D akak lempang kita kak laju2 wakakaka...

Nuridah said...

Zila,

ptg2 pekena keledek goreng pasti terangkat beb!!!

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

oooiiiii sedap makan panas-panas cicah dengan gula, kena pula dengan teh tarik, mak aiii.....

CT Delima said...

As'salam Zila

keledek goreng ni makan dengan sambal kicap kalau orang Johor memang sedap ni. bolehlah tumpang makan nanti eh :D