Monday, July 18, 2011

Murtabak Mamak.....


Selamat tengahari.....

Lebih kurang lagi 2 minggu, kita akan menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak.
Antara makanan yang sinonim dengan bulan puasa ialah murtabak, entah kenapa 2,3 hari lepas my husband tiba tiba merungut mengidam nak makan murtabak. Saya cakap beli sajalah di kedai mamak yang bersepah kat Shah Alam ni. Dia kata bukan semua kedai mamak ada jual murtabak... entahlah saya pun tak tahu.

Petang semalam, bila boring tak tau nak buat apa, my husband ajak keluar dan terus dinner kat luar. Tapi dia cakap tak nak makan nasi. So dia tanya saya nak makan apa... bila saya ajak makan western, tak nak pulak. Lepas tu dia cakap, kita makan kat kedai mamak nak tak? Adoiiii rasa nak nangis je... Dah la pagi tu breakfast kat kedai mamak Section 13, malam pun nak makan mamak juga ke...

Malam, tukar tempat saja. Kali ni restoren mamak di D'Bayu Bukit Jelutong pulak. Mula mula dia nak makan Roti Naan dengan Tandoori, lepas tu bila dia tanya ada tak murtabak, mamak tu cakap ada, so order murtabak seorang satu. Rasanya sedap juga, kena dengan kuah kari dan bawang jeruk tu. Saya tak habis pun makan, jadi minta bungkus bawa balik. So pagi tadi kena breakfast dengan leftover murtabak la jawabnya.

Moral of the story.....
Saya nak pindah duduk sebelah restoren mamak.....

3 comments :

Cendana Kasih said...

hehehe.... sama ler mcm saya, anak2 hari2 nk minum teh tarik ngan roti canai kedai mamak....

kasihredha said...

hahahaha ayat terakhir yg best tu.
Memang kalau teringin sangat nak makan...rasa mcm mengidam je kan.

Amir Said (dapurmalaysia.com) said...

ya allah sedapnya murtabak ni.